Serba sedikit tentang Asal Usul Zello. Sejarah Zello. Siapakah "tulang belakang" Zello.com

Assalamualaikum & Salam 1Malaysia ...

Sambil2 bersembang, tetiba ada seorang rakan bercerita asal usul Zello ( ikut apa yang dia faham dan dengar ). Sebenarnya Zello bukan dari Asia Tenggara dan apatah lagi Malaysia. Maklumlah, kekadang orang suka tokok-tambah akan sesuatu.

Berikut sedikit Sejarahnya...diambil dari Zello Official Website. Jempot baca ...

Pasukan & "Jentera" Utama di Zello

Alexey Gavrilov :
Membangunkan aplikasi Zello sejak tahun 2003. Bertugas dari St Petersburg dengan pasukan pengaturcara Rusia.

Bill Moore :
Mengasaskan radio yang paling popular di seluruh dunia aplikasi TuneIn. Sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Rang Undang-Undang  mula bekerjasama dengan Alex pada tahun 2002.

Veronika Zaslavskaya, COO Rusia, telah bersama dengan pasukan Zello sejak dari awal. Beliau merupakan satu-satunya kakitangan Zello dengan 'Z' di dalam namanya. AweZome!

Olga Lyakina :
Memiliki kombinasi pengetahuan teknikal dan pengetahuan luas. Dia bertanggungjawab untuk memberi jawapan sepantas mungkin kepada soalan-soalan teknologi serta menjaga dan mengemaskini bantuan sokongan lazim di Zello.

Meaghan Geran :
Dia menghantar e-mel yang mesra kepada pelanggan Zello@Work ( aplikasi berbayar ) dan berinteraksi dalam rangkaian media sosial kendalian Zello.

Pengaturcara " Rusia " di Zello.com

Jim Pickering :
Pengaturcara tetap di Zello. Dibantu dengan capaian internet berkelajuan tinggi, 50 MB/sec. Sambungan internet tersebut membolehkan Jim menulis kod lebih cepat daripada apa yang anda boleh fikirkan.

Eugene Mymrin :
" Sifu " Multimedia / UX. Bekerja secara sambilan sambilan dari Palo Alto, Calif.

Eugene Potapov :
Khusus-Nya mengesan kemalangan dan tingkah laku dan pada masa yang sama mengesan bencana dalam aplikasi Zello.
Target : "Pepijat" dalam aplikasi Zello.

Alexander Vinogradov :
Arkitek dan Pemaju Perisian, bertanggungjawab untuk kod Zello ( pelayan-sampingan ). Merupakan "genius" dalam bidang kriptografi dan peer-to-peer kod, Kumpulan Pengaturcara Rusia.


Mikhail Kyurshin :
Mahir di dalam HTML, CSS, JavaScript, PHP, Perl, MySQL dan banyak lagi. Menghabiskan lebih banyak masa menguji aplikasi Zello ( iPhone ).



Sumber : www.Zello.com



Post a Comment

0 Comments

Ulasan